Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

.

.

Σάββατο 6 Ιουνίου 2009

ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ Ν.Δ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ.

Άρθρο του Δημήτρη Τσατσαμπά για το νέο ρυθμιστικό.

Το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής είναι ένας μακροπρόθεσμος οργανωτικός σχεδιασμός που ρυθμίζει σύμφωνα με τους όρους της βιώσιμης ανάπτυξης ζητήματα Πολεοδομικά, Χωροταξικά, Κυκλοφοριακά, Περιβαλλοντικά και Κοινωνικών Υποδομών για ολόκληρο το Λεκανοπέδιο.
 Το πρώτο Ρυθμιστικό έγινε το 1983 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τον Αντώνη Τρίτση.

Με ιδεολογικό υπόβαθρο την σταθεροποίηση του πληθυσμού και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής καθορίστηκαν οι χρήσεις γης για να συνδυάσουν την ανάπτυξη, τα έργα υποδομής και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η περίοδος διακυβέρνησης της ΝΔ (1990-93) που ακολούθησε αγνόησε τελείως το Ρυθμιστικό ενώ κατά τα επόμενα χρόνια το Ρυθμιστικό αντιμετωπίστηκε χωρίς τόλμη. Κατά τα χρόνια προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων αξιοποιήθηκε ελάχιστα και κυρίως σε σχέση με την παραλιακή ζώνη από το Φάληρο μέχρι τον Άγιο Κοσμά.

Μετά το 2004 οι πραγματικές προθέσεις της ΝΔ και του κ.Σουφλιά για το θέμα φάνηκαν από το γεγονός της αγνόησης του Ρυθμιστικού που υπήρχε, την πενταετή καθυστέρηση κατάρτισης του νέου Ρυθμιστικού καθώς και την προ του ρυθμιστικού αποσπασματική προώθηση των αυτοκινητόδρομων της Αττικής. Εντυπωσιάζει πραγματικά το γεγονός ότι στο νέο Ρυθμιστικό δεν γίνεται καμία αναφορά στην εμπειρία εφαρμογής ή μη του προηγούμενου.

Δεν γίνεται καμία καταγραφή-περιγραφή της ζοφερής πραγματικότητας που υπάρχει στην Αθήνα και όλη την Αττική. Δεν γίνεται καμία κουβέντα για το τι έφταιξε και φτάσαμε ως εδώ. Για να είμαστε αντικειμενικοί, θεωρητικά και αόριστα τα περιλαμβάνει όλα, άλλωστε οι ιδιωτικές εταιρείες και οι τεχνοκράτες, που το συνέταξαν πληρώθηκαν καλά και έκαναν σωστά τη δουλειά τους.

Πολλές είναι οι φορές που διαβάζουμε μέσα:

• Για την προστασία και τη σωστή διαχείριση της γεωργικής γης, των δασών, των ορεινών όγκων, των υδροβιότοπων, των ρεμάτων, του τοπίου ως πολύτιμων φυσικών πόρων.
• Για την προστασία και ανάδειξη όλων των χώρων πολιτισμού, των ιστορικών τόπων, μουσείων, αρχαιολογικών χώρων.
• Για την αποτροπή της ρύπανσης και την προστασία της δημόσιας υγείας.
• Για την προστασία, ανάδειξη και οργάνωση όλων των αστικών και περιαστικών χώρων πρασίνου. • Για κυκλοφοριακές λύσεις με χώρους στάθμευσης και δημόσια μέσα μεταφοράς.

Στην πράξη όμως δεν υπάρχει καμία εξασφάλιση, οι γενικές και αόριστες αναφορές είναι απλά εκθέσεις ιδεών και δεν δεσμεύουν σε τίποτε. Όταν έρθει η ώρα εφαρμογής του Ρυθμιστικού όλα θα είναι δυνατά και όλα θα είναι πιθανά, γιατί τα συμφέροντα είναι ισχυρά. Και κάτι ακόμη. Όταν οι πολιτικοί ρουσφετολογούν και συναλλάσονται.

Όταν οι ισχυροί παρανομούν χωρίς συνέπειες. Όταν οι θεσμοί καταρρακώνονται. Όταν οι υπηρεσίες διαφθείρονται. Όταν οι πολίτες αυθαιρετούν. Τότε ακόμη και σωστό Ρυθμιστικό να υπάρχει τα αποτελέσματα είναι αρνητικά. Πόσο μάλλον όταν κυριαρχεί η αοριστολογία και η ασάφεια. Υπάρχουν όμως συγκεκριμένα στοιχεία, που αποκαλύπτουν το πραγματικό πρόσωπο του κ.Σουφλιά και της πρότασής του για το Ρυθμιστικό:

Το πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ 2007-2013 αγνοούν το Ρυθμιστικό αλλά και στο Ρυθμιστικό δεν γίνεται καμία αναφορά σ’ αυτά που σημαίνει καμία εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Καμία αναφορά δεν γίνεται στη Μητροπολιτική Αυτοδιοίκηση, που θα έπρεπε να είναι ο κατ’ εξοχήν δημοκρατικός θεσμός σχεδιασμού ενός Ρυθμιστικού Σχεδίου.

Δεν βάζει κανένα φραγμό στην τσιμεντοποίηση μεγάλων περιοχών γύρω από το νέο αερολιμένα. Οι οικιστικές επεκτάσεις συνεχίζονται ανεξέλεγκτα παντού και αναλώνονται πολύτιμη αγροτική γη και ελεύθεροι χώροι. Οι προτεινόμενες επεκτάσεις του Μετρό είναι απλώς μια ζωγραφιά, χωρίς να υπάρχει καμιά μελέτη και να έχει εξασφαλιστεί καμιά χρηματοδότηση.

Η μεγάλη έμφαση δίνεται στους μεγάλους οδικούς άξονες εις βάρος των μέσων σταθερής τροχιάς και υπέρ των εργολαβικών συμφερόντων. Καμμία αναφορά δε γίνεται για το αίσχος των υπαίθριων διαφημίσεων. Και εδώ προφανώς τα συμφέροντα έκαναν το θαύμα τους σε βάρος της αισθητικής των πόλεων και της ασφάλειας των πολιτών.

Για τις Δυτικές περιοχές προωθεί εγκαταστάσεις μεγάλων επιχειρηματικών μονάδων ενώ ταυτόχρονα τις χαρακτηρίζει ως απόθεμα γης προς κατανάλωση. Στον Ελαιώνα αντί χρήσεων πρασίνου, πολιτισμού και αναψυχής χωροθετεί διοικητικές υπηρεσίες και εμπορευματικές μεταφορές, παραδίδοντας τον κι αυτόν στην τσιμεντοποίηση. Προβλέπει τέσσερα μεγάλα Μητροπολιτικά Πάρκα στο Ελληνικό, στο Γουδή, στα Τουρκοβούνια, στον παλιό Ιππόδρομο, κανένα όμως για τη Δυτική Αθήνα και τη Δυτική Αττική.

Για τα Στρατόπεδα και το πάγιο αίτημα όλων να μετατραπούν σε Μητροπολιτικό Πάρκο ούτε λόγος. Για την ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων και την πεζοδρόμηση της Ιεράς Οδού φτάνουν μέχρι την Κωνσταντινουπόλεως ενώ για τη Μονή Δαφνίου και τον Ναό της Αφαίας κάνουν μόνον αναφορές «κατά το δυνατόν» αξιοποίησής τους.

Για την επέκταση του Μετρό στο Χαϊδάρι, ισχύει ότι αναφέραμε συνολικά για το Μετρό: αόριστες αναφορές χωρίς να υπάρχουν μελέτες και χρηματοδότηση ενώ η υπογειοποίηση μέρος της λεωφόρου Αθηνών παραμένει σταθερά στα αζήτητα.

Για την προστασία και ανάδειξη των Ακτών, ασχολείται μόνον με το παραλιακό μέτωπο από το Φάληρο και μετά, χωρίς να κάνει καμία αναφορά στην Ακτή Σκαραμαγκά. Πολλά γράφονται για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, όμως η κατασκευή του καταστροφικού για την περιοχή μας τεράστια ρυπογόνου εργοστάσιου ΔΕΗ - Χαλυβουργική προχωρά κανονικά.

Για τον Υμητό ευτυχώς αναφέρει προσπάθειες και μέτρα προστασίας, όμως για το Ποικίλο Όρος παρά τις υποσχέσεις του Υπουργού Γεωργίας ξεχνά να το εντάξει καν στους Εθνικούς Δρυμούς. Για τη βαριά βιομηχανία στο Θριάσιο προβλέπει ακόμη πιο βαριές εγκαταστάσεις και φυσικά ξεχνά τη Λίμνη Κουμουνδούρου παρά τα ωραία λόγια περί υγροβιότοπων και προστασίας τους.Αντίθετα είναι υπαρκτός ο κίνδυνος μεταφοράς δεξαμενών πετρελαίου προς αυτή.

΄Οσο για τα σχέδια αναβάθμισης της δυτικής πύλης της πρωτεύουσας, άν κρίνουμε από αυτά του 1992, του Οργανισμού της Αθήνας, από πλευράς της κεντρικής εξουσίας, αυτό που έγινε 17 χρόνια μετά, είναι μια «τρύπα στο βουνό». Με το περιεχόμενο του Ρυθμιστικού γίνεται πολύ ξεκάθαρο πως βλέπει η κυβέρνηση της ΝΔ της Δυτικές περιοχές. Παρά τα εκατομμύρια ανθρώπων που ζούμε σ’ αυτές, βλέπει μόνο τη βαριά βιομηχανία και το διαμετακομιστικό εμπόριο.

Είναι σαφής ο ταξικός διαχωρισμός που κάνει με ευνοούμενα τα ανατολικά και νότια προάστια που προορίζονται για χρήσεις επιτελικές, εμπορικές και για τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη. Για όλα αυτά η Δημοτική Αρχή της πόλης μας δεν είδε, δεν ξέρει, δεν άκουσε τίποτα. Ακόμη και το ότι το Χαϊδάρι εξαιρείται από τα κέντρα ευρείας ακτινοβολίας και εντάσσεται στην επιρροή του Αιγάλεω και του Περιστερίου δεν τους προβληματίζει. Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει από το ότι ή δεν παίρνει είδηση ή δεν θέλει να στεναχωρήσει την κυβέρνηση της ΝΔ. Όμως είτε το ένα είναι είτε το άλλο είτε και τα δυο μαζί η πραγματικότητα είναι ότι η πόλη μας και η ποιότητα ζωής μας κινδυνεύουν άμεσα.

Φίλες και φίλοι, Στην πόλη αυτή όλοι μαζί καταφέραμε να πετύχουμε ένα βασικό επίπεδο ποιότητας ζωής και έχουμε κάθε δικαίωμα να θέλουμε να το κάνουμε καλύτερο.

Απαιτούμε συγκεκρημένες και ονομαστικές αναφορές για τις χρήσεις στα στρατόπεδα, την Ακτή Σκαραμαγκά, το Ποικίλο-Αιγάλεω όρος, τη Δυτική Πύλη της Αθήνας σύμφωνα με τα πάγια αιτήματα των φορών της πόλης μας και της περιοχής μας.Δεν ανεχόμαστε καμμία νέα περιβαντολλογική υποβάθμιση.

Δεν θέλουμε ειδικά προνόμια. Δεν ζητάμε να γίνουμε η βιτρίνα του Λεκανοπέδιου αλλά δεν δεχόμαστε να είμαστε η πίσω αυλή του. Ζητάμε ίση μεταχείριση και δίκαιη αντιμετώπιση, αυτό που δικαιούμαστε ως μέλη μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας. Και αυτό θα αγωνιζόμαστε ανυποχώρητα μέχρι να το πετύχουμε.

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΤΣΑΜΠΑΣ ΖΗΤΗΣΕ ΤΟ ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΕΙΓΟΝ ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ. ΟΜΟΦΩΝΑ ΔΕΚΤΗ ΕΓΙΝΕ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ.

"ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΧΑΪΔΑΡΙ"
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΤΣΑΜΠΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: